Sunday, April 20, 2014

#pray4MH370


Bismillahirrahmanirrahim, aku mempunyai beberapa pengalaman menaiki pelbagai pesawat (haha), aku akui cabin crew MAS adalah yang terbaik berbanding yang lain, bukan maksudku yang lain tu tak ok. Ok,but MAS is better. Bukan sengaja nak bagi markah lebih tau, tp melalui test2 yang telah aku buat. 

Kebiasaan aku bile menaiki pesawat itu untuk kali pertama, aku akan menjadi seorang yang sgt peramah dengan cabin crew, senang citer, suke menyusahkan cabin crew la. 

Pengalaman naik flight ,kalau naik flight aku akan bawa 3 beg, satu beg tolak, satu beg carry lattop, satu handbag, jadi bayangkan la betapa robot nya aku jalan straight to the flight, lepas tu stat la adengan aku mase nak naik tangga lagi,buatla muka cam berat gile segala barang yang aku bawak lps tu siap mcm hempas sikit beg bile sampai ke anak tangga terakhir flight, lepas tu adengan nak letak beg dekat tempat letak beg tu,aku akan cuba mengeluh bagi satu flight dengar, "ya Allah beratnye beg ni, macam mana la aku boleh bawak" ,lepas tu aku akan mintak air la dan contoh kalau nak beli barang, akan ade proses tawar menawar, memang annoyying sgt la, sbb aku rs aku sendiri annoyying,apatah lagi orang yang melihatnya...

And guest what, dlm banyak2 penerbangan, Cabin crew MAS lah yang memang langsung x penah buat muka or marah berbanding cabin crew lain. 

Orang tua tua pernah cakap, kalau nak tahu bagaimana perangai isi rumah itu, cubala test dengan perwatakan kite, but make sure not overla. Jd, MAS adalah yg setakat ni tidak pernah tidak melayan aku, hatta cabin crew perempuan sekalipun.

Penerbangan lain, aku pernah dapat feedback yang agak xmemuaskan, bahkan yang x seronoknya, bila aku dah cakap berat tu, boleh pulak tengok kat lain, n tetibe bile perempuan HOT dtg terus tolong.(of couserla steward kan) aku pun ape lagi, hempap beg tu atah kaki beliau n ckp "ops sorry,i tot it is a seat" 

Tidakla bermaksud penerbangan lain tak ok, mungkin hanya sedikit cabin crew penerbangan lain perangai tak berapa ok. Tapi told u what, aku mmg x pernah dpt pengalam buruk dengan MAS tau. Jgn pulak ckp sbb MAS mahal, sesungguhnya bila aku naik MAS tu percayala,ak beli tiket kapal hanya RM50, sekian.

http://youtu.be/REtq4M9dcw4

No comments: